Berlingske Business

Brøndby venter underskud på 15-25 mio. kr.

RB plus: Mens vi venter på Brøndby-opturen Superliga Fodbold -
Foto:

Forudsætningen er blandt andet, at Brøndby slutter blandt de fire bedste hold i Alka Superligaen.

Fodboldforretningen Brøndby forsatte i 2014 den utilfredsstillende linje med et et underskud på 153,8 mio. kr. sammenlignet med et underskud året før på 39,6 mio. kr.

Det erkender den administrerende direktør i klubben, Jesper Jørgensen.

- Resultatet er på linje med de seneste udmeldinger, men stadig utilfredsstillende. Vi har foretaget omfattende investeringer i virksomheden i både 2013 og 2014 som led i vores strategi om at fremtidssikre Brøndby IF, udtaler han i forbindelse med offentliggørelsen af Brøndbys årsregnskab onsdag morgen.

parken

Klubbens nettoomsætning blev øget til 125,7 mio. kr. fra 115,6 mio. kr., mens af- og nedskrivninger steg til 104,1 mio. kr. fra 8,2 mio. kr. i 2013, og sammen med øgede omkostninger og underskud på transferaktiviteterne på 11,8 mio. kr. tvinger det resultatet før finansielle poste ned i et underskud på 149,3 mio. kr. fra små 32 mio. kr. året før.

- Ses der bort fra nedskrivningen i første kvartal 2014 på 121 mio. kr., er årets resultat realiseret med minus 33 mio. kr. (2013: -39,6 mio. kr., red.), påpeger Jesper Jørgensen.

For 2015 venter Brøndby et underskud på 15-25 mio. kr. omfattende blandt andet et overskud af transferaktiviteter på op til 4 mio. kr.

En forudsætning for at nå resultatet er, at klubben slutter i top fire i Alka Superligaen, når sæsonen sluttes i juni 2015

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen