Berlingske Business

Brøndby ud med lille underskud på bundlinjen

Brøndbys regnskab
På billedet Brøndbys træner Thomas Frank (th) og sportschef Per Rud Foto:

Forventningerne for hele året peger stadig på et stort, tocifret millionunderskud.

Brøndby mindskede underskuddet i tredje kvartal, men kom alligevel ud af perioden med røde tal på bundlinjen. Forventningerne til resten af året ligger dog fast.

Omsætningen faldt en anelse til 33,0 mio. kr. fra 35,1 mio. kr. året før. Det skyldtes primært et kraftigt fald i sponsorindtægterne og lidt lavere udlejningsindtægter, mens både entré- og tv-pengene samt merchandiseomsætningen var i fremgang.

Brøndby IFs nye storaktionær Jan Bech Andersen

Omkostningerne er dog stadig for høje i klubben til at skabe overskud, og det øverste driftsresultat - før transferaktviteter og finansposter - var på minus 5,2 mio. kr.

Der er dog tale om en stor forbedring i forhold til sidste år, hvor blandt andet en enorm afskrivning på Brøndby Stadion gav et minus på 230,6 mio. kr. i tredje kvartal.

Transferaktiviteterne gav et lille overskud på 2,4 mio. kr. i kvartalet, blandt andet takket være salget af Markus Bay til Ajax, og resultatet før og efter skat var på 3,7 mio. kr.

Brøndby har for nylig fået finanserne på plads ved hjælp af ikke bare én, men to aktieemissioner. Egenkapitalen var på 195,4 mio. kr. ved udgangen af tredje kvartal og kan ventes at stige med i omegnen af 50 mio. kr., når næste emission gennemføres snarligt.

Brøndby_kahl_Business

Fodboldklubben Brøndby IF fastholder forventningerne til hele 2013 i om et underskud før skat i niveauet 37 mio. kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen