Berlingske Business

Brøndby-sponsorer bekræfter utilfredshed

Brøndby-sponsorer bekræfter utilfredshed - 1
Brøndby IFs bestyrelsesformand Per Bjerregaard. Foto:

Talsmanden for de kritiske sponsorer, Søren Colding, afviser at de kræver ændringer i ledelsen eller i bestyrelsen, men sponsorerne savner åbenhed.

B.T. kunne mandag fortælle, at sponsorgruppen SNIBS der tæller 12 af Brøndbys største bidragydere søndag aften havde møde med Brøndbys ny direktør Frank Buch-Andersen efter 6-1 sejren over HB Køge.

Afsættet var blandt andet utilfredshed med klubbens sportslige præstationer og et ønske om forandringer.

Sponsorgruppen havde få dage for inden – den 13 og 14. august mødtes i Sverige på et planlagt møde for at debattere tingenes tilstand i Brøndby IF. Her blev der blandt andet udtrykt skuffelse over klubbens sportslige resultater, der gør det vanskeligt for storsponsorerne at lokke kunder med til kampe samt bekymring over mangelfuld kommunikation til SNIBS fra Brøndbys side om klubbens fremadrettede planlægning. Et regnskab der ser ud til at blive blodrødt med et minus på mindst 30 millioner gør heller ikke sponsorsindene mildere stemt. Det regnskab kan dog forbedres markant, hvis Brøndby kvalificerer sig til Europa Leagues gruppespil.

SNIBS tæller blandt andre en repræsentant fra klubbens hovedsponsor Kasigroup. Repræsentanten Søren Colding er samtidig sponsor manager for Kasigroup og talsmand for SNIBS og stiller her op til et mini-interview med B.T. angående den uro som B.T. berettede om i går.

”Det er vigtigt, at få understreget, at der ikke er tale om oprør eller har været afholdt hemmelige møder og lagt hemmelige planer. Mødet i Sverige har været planlagt i et halvt år, når det er sagt, så er det rigtigt nok, at folk har været utilfredse med de sportslige resultater,” siger Søren Colding.

Da mødet i Sverige blev afholdt lå Brøndby i den tunge ende af SAS Ligaen. En placering der stod i skærende kontrast til den førsteplads som Brøndby indledte sidste forår med.

”Folk har desuden været utilfredse med uroen omkring fyringen af Hermann Haraldsson, og derfor har det været vigtigt for SNIBS, at blive præsenteret så hurtigt som muligt for klubbens ny direktør efter al den uro. Mødet søndag gav os mulighed for at møde den ny direktør Frank Buch-Andersen og gav ham chancen for at præsentere sig for os og fortælle om sine planer for klubben. Folk fik stillet deres spørgsmål og konklusionen er ’lær Frank at kende’ mødet gik godt.”

SNIBS sponsorbidrag udgør sammen med Kasigroups hovedsponsorat størstedelen – cirka 80 procent - af Brøndbys indtægt på sponsorsiden. Der bør derfor grund til bekymring i Brøndby, hvis uroen ulmer i sponsorkredse.

Flere medlemmer af SNIBS står til at skulle genforhandle deres sponsoraftaler. Er der rejst krav om ændringer på personalesiden før de firmaer vil underskrive en ny aftale?

”Der er ingen krav om, at Per eller Anders Bjerregaard eller andre skal træde tilbage. I det daglige er vi meget tilfredse med samarbejdet med Brøndby og de ydelser, vi får fra den kommercielle afdeling omkring Ole Palmå. Samarbejdet omkring lounger, rejser ved europæiske kampe og andre produkter er fremragende, og der er ingen sponsorer, der har truet med at gå. Den del fungerer, så utilfredsheden har gået på det sportslige. Det er kun naturligt, at når firmaer betaler sponsorbeløb af en vis størrelsesorden, at man også har en mening om klubbens præstationer. Den har vi nu fået luftet og udfaldet af mødet er tilfredsstillende for os.”

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen