Berlingske Business
11:04Fransk selskab styrtdykker i Paris efter skuffelse

Brøndby IF lukker helt i om manglende transfersum

Fodbold
Brøndby IF holder kortene yderst tæt til kroppen om en større transferbetaling, som klubben skulle have modtaget i starten af tredje kvartal, men ikke er kommet ind på kontoen. Foto:

Brøndby IF holder kortene yderst tæt til kroppen om en større transferbetaling, som klubben skulle have modtaget i starten af tredje kvartal, men ikke er kommet ind på kontoen.

Klubben oplyser fredag, at det har meldt den pågældende klub til Fifa, som er begyndt behandlingen af sagen.

- Vi kan ikke fortælle noget om, hvilken klub der er tale om. Der er tale om et væsentligt beløb, og der ligger en sag inde hos Fifa, og det er fortroligt, siger Jesper Jørgensen, der fredag er blevet udnævnt som finansdirektør hos Brøndby IF efter tidligere at have været øverste direktør.

pix_Brøndby

Hvis man ser på de større handler, som Brøndby IF har foretaget på det seneste, så solgte klubben i slutningen af juli den finske målmand Lukas Hradecky til Eintracht Frankfurt, hvilket havde en positiv effekt på klubbens resultat på 15 mio. kr.

Tidligere på sommeren solgte klubben stortalentet Nikolai Laursen til PSV Einhoven for et beløb på omkring 10 mio. kr. Og hvis man går endnu længere tilbage afskibede klubben fra Vestegnen sidste sommer angriberen Simon Makienok til den italienske klub Palermo, som gav 17 mio. kr. i kassen.

I forbindelse med salget til Palermo oplyste Brøndby dog, at handlen var skruet sammen på den måde, at der var "aftalt en række performancebetalinger, som kan udløse yderligere betalinger til Brøndby IF".

Finansdirektør Jesper Jørgensen kan ikke sige noget om, hvornår salget med den manglende betaling har fundet sted. Han vil heller ikke oplyse, om det er en hel transfersum, der mangler, eller bare en del af salgssummen. Han erkender dog, at de manglende penge er en stor overraskelse og en streg i regningen.

aaa

- Det kommer selvfølgelig som en overraskelse for os. I alle forhold, vi handler med nogen, forventer vi selvfølgelig, at der bliver betalt til tiden, siger Jesper Jørgensen.

Ritzau Finans: Får den her sag jer til at overveje at ændre i den måde, I strikker aftaler sammen, når I sælger spillere?

- Ja, det gør det selvfølgelig, men der findes aldrig nogen garantier i den her verden. Jeg synes, at vi har lavet rigtig mange gode transfers, og det er jeg sikker på, at vi også vil lave i fremtiden, siger Jesper Jørgensen.

Skulle sagen hos Fifa ikke falde ud til Brøndby IF's fordel, har klubben muligvis behov for at få tilført penge. Skulle det blive nødvendigt, har klubben allerede modtaget tilsagn, der giver "tilstrækkelig midlertidig finansiering."

- Jeg kan ikke løfte sløret for, hvad den plan går ud på, og jeg kan ikke fortælle, hvor stort et beløb det er. Men vi regner helt klart med, at der kommer et positivt udfald på den her sag. Skulle der det ikke, så løser vi det, siger Jesper Jørgensen.

Brøndby IF's likvide beholdning, der dækker kontanter og letomsættelige aktiver som aktier og obligationer, udgjorde per 30. juni 11,5 mio. kr. Et halvt år tidligere var den post på 37,3 mio. kr.

Brøndby tjener penge på sponsorer:

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen