Berlingske Business

Brøndby IF fortsætter kursridt og rammer højeste niveau i flere år

Brøndby-FC Nordsjælland
Kamil Wilczek jubler samman med Teemu Pukki over sin scoring til 2-1 under Superligakampen i Brøndby mellem Brøndby IF og FC Nordsjælland, søndag den 29. april 2018.. (Foto: Claus Bech/Ritzau Scanpix) Foto:

Det er ikke kun på grønsværen, at tingene i øjeblikket ruller den rigtige vej for Brøndby IF.

Den seneste måneds tid har fodboldklubbens aktie således taget nogle massive kurshop, og aktuelt skal der betales 2,10 kr. for en aktie i Brøndby IF. Det er en stigning på hele 139 pct. sammenlignet med for en måned siden. Og skruer man tiden et år tilbage, er der tale om en kursstigning på 250 pct.

I løbet af torsdagen var Brøndby IF-aktien endda oppe at snuse i endnu højere 2,24 kr. Det er ikke set højere siden foråret 2014.

Den højere aktiekurs er kommet i løbet af en sæson, hvor klubben fra den københavnske vestegn for alvor er trådt tilbage i toppen af dansk fodbold.

Efter at være sluttet øverst blandt samtlige klubber i Superligaens grundspil og derigennem vundet retten til at spille med om mesterskabet har Brøndby IF siden holdt fast i sin topplacering med sejre over samtlige guldrivaler. Med fire spillerunder tilbage af mesterskabsspillet har klubben fem point ned til nærmeste forfølger, der er FC Midtjylland.

Foruden succesen i Superligaen har Brøndby IF også spillet sig frem til den danske pokalfinale, hvor Silkeborg IF venter.

Ender klubben fra Vestegnen med at vinde pokalfinalen eller Superligaen, udløser det automatisk europæisk deltagelse i næste sæson. Forskellen er dog, at hvor en sejr i pokalfinalen "blot" giver billet til Europa League, så udløser en førsteplads i Superligaen muligheden for at spille i den mere prestigefyldte og økonomisk attraktive turnering Champions League.

Ritzau Finans har forgæves prøvet at få en kommentar til kursstigningen fra Brøndby IF's finansdirektør, Jesper Jørgensen.


/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen