Berlingske Business

Brøndby-bestyrelse forgyldte direktør forud for fyring

Brøndby-bestyrelse forgyldte direktør forud for fyring - 1
”Udtalelsen om, at fyringen af Brøndbys direktør har været længe undervejs bakkes ikke op ad handling. Man ville aldrig give optioner til en mand, der var på vej ud eller man havde i sinde at fyre,” understreger Caspar Rose, der er ekspert i børsret på CBS i København. Her ses den fyrede direktør Hermann Haraldsson. Foto:

Brøndby-formand Per Bjerregaards udtalelser om, at mandagens fyring af klubbens direktør kommer efter måneder stridighed virker besynderlige set i lyst af, at bestyrelsen så sent som 29. juni gav sin direktør en stor aktiebonus.

”Jeg fandt ud af, at dette nok var den eneste udvej for nogle måneder siden.”

Sådan sagde Brøndbys magtfulde formand Per Bjerregaard om mandagens fyring af den tidligere mesterklubs islandske direktør Hermann Haralsson, da han blev konfronteret med grunden til direktørens pludselig afsked i går eftermiddags.

Per Bjerregaards forklaring om den månedlange uro virker dog noget besynderlig, fordi Brøndby-bestyrelsen for mindre end en måned siden tildelte Herman Haraldsson retten til at købe Brøndby-aktier for næsten 1,3 mio. kr.

”Det er kun et motivationsgrundlag bag sådan et tiltag, og det er at fastholde dem og give nogle langsigtede incitamenter for at fortsætte med at skabe værdi for selskabet. Det er bestemt ikke noget, man giver til en mand, der er på vej ud,” siger ekspert i børsret fra CBS Caspar Rose.

At Brøndby indtil for mindre end en måned siden havde helt klare planer om at fastholde sin direktør i længere tid understreges da også af, at klubben i meddelelsen omkring aktieoptionen noterer sig, at den løber helt frem til og med 2012.

”Udtalelsen om, at fyringen af Brøndbys direktør har været længe undervejs bakkes ikke op ad handling. Man ville aldrig give optioner til en mand, der var på vej ud eller man havde i sinde at fyre,” understreger Caspar Rose.

Business.dk arbejder på at få en kommentar fra Brøndbys formand Per Bjerregaard.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen