Berlingske Business

Brøndby afviser at have modtaget købstilbud

Brøndby afviser at have modtaget købstilbud - 1
Foto:

Brøndby IF's bestyrelsesformand Per Bjerregaard afviser mandag eftermiddag, at selskabet eller A-aktionærerne skulle have modtaget et købstilbud på selskabets aktier.

Allerede i nat skrev Business.dk, at en mindre gruppe danske velhavere, med storsponsoren Jesper Nielsen i spidsen, havde afleveret et købstilbud på Brøndby I.F, men at Business.dk. også havde erfaret, at buddet foreløbig var faldet til jorden.

Nu 12 timer senere oplyser Brøndby I.F. at rygterne om et opkøbstilbud er forkerte, idet hverken selskabet eller selskabets A-aktionærer har modtaget tilbud på en hel eller delvis overtagelse af selskabets aktiekapital.

"Selskabet og selskabets A-aktionærer er heller ikke gjort bekendt med at der skulle foreligge sådanne overvejelser," skriver Per Bjerregaard i en meddelelse til fondsbørsen og fortsætter:

"I forbindelse med de nævnte forlydender har det endvidere været nævnt, at selskabets hovedsponsor KasiGroups bestyrelsesformand, Jesper Nielsen, skulle være deltager i et sådant tilbud. Det kan oplyses, at Jesper Nielsen allerede har taget afstand fra rygterne og udtalt, at han ikke har afgivet købstilbud på Brøndby aktier".

Afvisningen kommer på en turbulent dag for det børsnoterede fodboldselskab fra Vestegnen, hvor den adm. direktør Hermann Haraldsson i dag er blevet fyret.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen