Berlingske Business

Britiske Tesco stiger på bedre end ventet julesalg

TESCO
Den britiske supermarkedskæde Tesco har torsdag formiddag meldt om vækst i kædens salg for første gang i fire år, efter at julehandlen i 2015 viste sig fra sin bedre side. Foto:

Den britiske supermarkedskæde Tesco har torsdag formiddag meldt om vækst i kædens salg for første gang i fire år, efter at julehandlen i 2015 viste sig fra sin bedre side.

Det skriver Bloomberg News.

Tescos sammenlignelige salg, like-for-like salg, steg i en periode på 19 uger, der sluttede 9. januar i år, med 0,4 pct. Fremgangen i årets julesalg var uventet, men ifølge Bloomberg News skyldes bedringen, at kunderne har taget godt imod Tescos turnaround-plan, som har medført lavere priser og øget bemanding i butikkerne.

TESCO-RESULTS/

- Dave Lewis' (Tescos administrerende direktør red.) turnaround-plan ser ud til at virke for Tesco, der begynder at give modstand til de hurtigvoksende discountkæder. Udfordringen bliver at fastholde momentet og forblive i spillet, skriver John Ibbotson, der er analytiker hos Retail Vision, i en mail til Bloomberg.

I Storbritannien steg supermarkedets same-store-sales 1,3 pct. fra starten af december og til 9. januar. Samtidig steg volumen af solgte produkter med 3,5 pct.

TESCO-RESULTS/TERRELL

Tesco meddeler nu, at selskabet er på vej til at nå sine estimater om et driftsresultat for året på omkring 930 mio. pund.

Investorerne tager torsdag pænt imod supermarkedskædens salgstal og belønner aktien med en stigning på 4,2 pct. til 164,95 pence.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen