Berlingske Business

Britisk tillidsindeks styrtdykker

US-MARKETS-RISE-AFTER-DAYS-OF-VOLATILITY-AFTER-BREXIT-VOTE
Den britiske forretningstillid er faldet kraftigt efter afstemningen om Storbritanniens exit fra EU. Arkivfoto. Foto:

Den britiske forretningstillid er faldet kraftigt efter afstemningen om Storbritanniens exit fra EU.

Det viser en undersøgelse blandt 1000 virksomheder foretaget af Yougov Zapera og Center for Economics og Business Research (CEBR), ifølge Reuters.

Andelen af virksomheder, der siger, at de ser pessimistisk på økonomien er næste fordoblet i ugen efter brexit-afstemningen, hvor 49 pct. så pessimistisk på fremtiden sammenlignet med 25 pct. inden afstemningen.

kenneth

Andelen, der var pessimistiske omkring egne fremtidsudsigter, steg til 26 pct. fra 16 pct. før afstemningen. Samtidig faldt forventninger til indenlandsk salg, eksport og investeringer.

En tidligere undersøgelse om forbrugertillid fra Yougov/CEBR afslørede ligeledes et fald i tilliden. Husholdningernes tillidsindex faldt fra 111,9 før afstemningen til 104,3 i dagene efter brexit-resultatet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen