Berlingske Business

Britisk softwareselskab sendes i gulvet efter nedjustering

MICRO FOCUS INTE-RESULTS/
En nedjustering og et direktørexit har mandag slået benene væk under den britiske softwarevirksomhed Micro Focus International. Foto:

En nedjustering og et direktørexit har mandag slået benene væk under den britiske softwarevirksomhed Micro Focus International. Selskabets aktie styrtdykker med 52 pct. på børsen i London.

Bloomberg News skriver, at salget i selskabet har skuffet siden offentliggørelsen af årsregnskabet den 8. januar, og derfor venter Micro Focus nu en tilbagegang i omsætningen på mellem 6 og 9 pct. i regnskabsåret, der løber til og med oktober.

Den tidligere forventning var et fald på 2 til 4 pct.

Selskabet kan desuden fortælle, at dets topchef, Chris Hsu, forlader selskabet med øjeblikkelig virkning for at forfølge andre muligheder. Driftsdirektør Stephen Murdoch er blevet udnævnt til ny topchef.

Micro Focus gennemførte i september et køb af softwareaktiviteter fra Hewlett Packard til en værdi af 8,8 mia. dollar - eller 53,3 mia. kr.

Med mandagens kursfald er markedsværdien af Micro Focus dykket til under 4 mia. pund, svarende til 33,7 mia. kr.

US-STOCKS-MARKETS-CLOSE

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen