Berlingske Business

Bookmaker spår dansk aktiefald i 2013

Aktier2013_Business
Året er startet flot på fondsbørsen, men det varer sandsynligvis ikke ved, lyder oddsene fra Betsafe. Foto:

Det danske C20-indeks' rekordridt fra de første handelsdage af 2013 kommer ikke til at vare ved, lyder vurderingen fra bookmakeren Betsafe.

Betsafe ser nemlig størst mulighed for, at det danske eliteindeks kommer ud af 2013 på et lavere niveau, end tilfældet er netop nu. Mandag faldt C20-indekset med 0,3 pct. til 522,10, og dermed blev stimen med otte handelsdage i træk med stigninger og fire lukkerekorder brudt.

Og indekset vil med størst sandsynlighed også befinde sig i det niveau eller lavere ved udgangen af 2013, vurderer Betsafe, der giver pengene 3,20 gange igen, hvis C20-indekset befinder sig i niveauet 500-524,99 efter årets sidste handelsdag, mandag den 30. december. Er man rigtig pessimistisk på de danske eliteaktiers vegne, kan der være forretning i at spille på, at C20-indekset ender under indeks 500 ved årsskiftet. Her betaler Betsafe pengene ti gange igen.

- Vi har noteret os, at mange analytikere er ude med optimistiske forudsigelser omkring C20-indeksets udvikling. Men vi kan ikke rigtig se, hvad optimismen skal bunde i. Der er mange usikkerhedsfaktorer globalt, og de danske aktier - med Novo Nordisk i spidsen - er allerede steget kraftigt gennem hele 2012. Vi forventer derfor en opbremsning i 2013, men holder dog døren på klem for moderate stigninger, siger Tony Brandenborg, Country Manager hos Betsafe, til Ritzau Finans.

Døren på klem kommer i form af odds 3,80, hvis C20-indekset ender mellem 525 og 549,99 ved udgangen af året, mens det giver pengene fire gange igen ved en indeksværdi på 550-574,99.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen