Berlingske Business

Bloomberg trues af automatiske handler

PIMCO-COMMODITIES/
Arkivfoto. Pimco. Foto:

Finansdatacenteret og handelsplatformen Bloomberg kæmper i øjeblikket for at beholde finanskæmpen Pimco som kunde, mens ærkerivalerne hos Tradeweb forsøger at lokke Pimco væk.

Det skriver Financial Times.

I øjeblikket er handelsaktivitet mellem banker og deres kunder næsten lige fordelt mellem de to platforme, men de store institutionelle investorer foretrækker Tradeweb, som tillader automatiske handler.

- Det er ikke nogen hemmelighed, at obligationsmarkedet oplever strukturelle udfordringer. Vi ser mere efterspørgsel efter intelligente købsalgoritmer og gennemsigtige omkostninger, siger Christian Houff, stifter af Quantative Brokers, til Financial Times.

Et skifte fra Pimco, som er en enorm spiller inden for obligationshandel, vil sætte Tradeweb i en dominerende stilling.

Bloomberg er muligvis nødsaget til at introducere samme mulighed for automatiske handler. Det strider dog fundamentalt med selskabets forretningsmodel, som er bygget på, at investorer skal bruge data og nyheder fra selskabets terminaler.

Markedet for obligationshandel bevæger sig generelt mod en mere kvantitativ tilgang og brug af algoritmer. JPMorgan og Credit Suisse er også ved at udvikle hver deres automatiske platforme, skriver Financial Times

Billede

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen