Berlingske Business

Biotekselskab fik udsolgt af aktier

Biotekselskabet TopoTarget kunne torsdag melde alt udsolgt ved selskabets udsalg af nye aktier - dermed henter selskabet 132 millioner kroner.

Biotekselskabet TopoTarget har haft god held med at udbyde aktier for på den måde at tiltrække ny kapital. Det børsnoterede selskab kunne torsdag melde alt udsolgt ved emissionen. Det betyder, at man har solgt godt 66 millioner aktier til en pris på to kroner stykket. Det giver TopoTarget et bruttoprovenu på 132,6 millioner kroner.

Midlerne skal især anvendes på et afsluttende fase III-studie vedrørende TopoTargets kræftmedicin belinostat. Desuden bliver der råd til yderligere studier i fase I og II med kræftmedicinen.

- Vi er overordentlig tilfredse og taknemmelige for den støtte og tillid, vi har opnået i forbindelse med TopoTargets fortegningsretsemmission, siger Peter Buhl Jensen, administrerende direktør i TopoTarget.

- Vi er nu i stand til at fortsætte vores fokuserede strategi vedrørende den videre udvikling af belinostat, hvor såvel vi som uafhængige observatører inden for det videnskabelige miljø har meget positive forventninger til stoffets gavnlige effekt inden for kræftbehandling, siger Peter Buhl Jensen.

Selskabet har i forbindelse med prospektet i juni meldt ud, at man ved fuld tegning ved emissionen forventer et underskud før skat i 2009 på mellem 140 og 160 millioner kroner. Disse forventninger opretholder selskabet.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen