Berlingske Business

Bioporto sendes til vejrs af positiv amerikansk omtale

POLAND MEDICINE PACEMAKER
ARKIVFOTO. Foto:

Aktien i Bioporto brager til vejrs fra morgenstunden mandag, efter at selskabets hovedprodukt, NGAL-testen, er blevet omtalt i det amerikanske tidsskrift "The Journal of Thoracic and Cardiovascular Surgery".

Det vurderer Bioporto selv som værende en strategisk milepæl, og investorerne kvitterer for omtalen ved at sende aktien op med 13,9 pct. til 4,75 kr. efter knap ti minutters handel mandag.

- Mens der er publiceret et stort antal videnskabelige artikler, der dokumenterer NGAL's anvendelse som markør til detektion af akut nyreskade, er Advisory Boardets artikel den første, der er baseret på rapporteret klinisk brug af testen, og på den baggrund foreslår retningslinjer for intervention og patienthåndtering både før og efter operationen baseret på målinger af NGAL, skriver Bioporto i en meddelelse.

britt meelby jensen

Ifølge det danske selskab udstyrer artiklen for første gang det kliniske personale på hjertekirurgiske intensivafsnit med et beslutningstræ for den praktiske anvendelse af NGAL-testen.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen