Berlingske Business

Bestyrelsesmedlem i Neurosearch opdagede børsbrøler

Neurosearch_bors_business
Meddelelsen til fondsbørsen om Huntexil fik aktien til at stige kraftigt - men den gode nyhed holdt ikke vand. Foto:

Medlem af bestyrelsen opdagede, at positive nyheder til aktionærerne om ny medicin var en overfortolkning af de reelle forskningsresultater.

Et tidligere medlem af Neurosearchs bestyrelse, Ian Talmage, understreger, at der var tale om en fejl, da selskabet i februar 2010 offentliggjorde positive nyheder omkring Huntexil, og at alt blev gjort for at rette fejlen med meddelelsen 28. april. Det skriver Børsen.

Ian Talmage fortæller, at han kort efter meddelelsens offentliggørelse gjorde opmærksom på, at studiets resultater ikke kunne leve op til de offentliggjorde nyheder. Havde han haft kendskab til studiet og nyheden før offentliggørelsen, havde han forsøgt at stoppe den, siger han til Børsen. Det var der ifølge Bagmandspolitiet folk, der forsøgte at gøre, men det har Ian Talmage ikke kendskab til.

»Jeg så ikke resultaterne før den første meddelelse. Og jeg kender ikke til, at nogen prøvede at stoppe meddelelsen, før den blev sendt ud,« siger han til Børsen.

Statsadvokaten for Særlig Økonomisk og International Kriminalitet, kendt som Bagmandspolitiet, har indikeret, at enkeltpersoner i bestyrelsen vil blive tiltalt, og både Ian Talmage og nuværende bestyrelsesformand Allan Andersen er ifølge Børsen vidende om, hvem det drejer sig om, men vil ikke sætte navn på.

Daværende bestyrelsesformand Thomas-Hofman Bang siger til Børsen, at ingen nuværende eller tidligere medlemmer af bestyrelsen er på vej mod en tiltale, og har ikke yderligere kommentarer til sagen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen