Berlingske Business

Besked-app overhaler børsintroduktion indenom

Pix: Line
I formarkedet i Tokyo er investorerne villige til at købe Line-aktier for helt op til 3800 yen onsdag morgen. Det er 15 pct. over introduktionsprisen ifølge finanshuset Cantor Fitzgerald & Co., der tilbyder at sælge aktier til over 4000 yen. (Foto: Youriko Nakao, Reuters) Foto:

Den kommende børsnotering af den asiatiske besked-app Line er allerede overhalet inden om inden børsdebuten.

I formarkedet i Tokyo er investorerne villige til at købe Line-aktier for helt op til 3800 yen onsdag morgen. Det er 15 pct. over introduktionsprisen ifølge finanshuset Cantor Fitzgerald & Co., der tilbyder at sælge aktier til over 4000 yen.

»Vi har set adskillige købere umiddelbart over introduktionsprisen. Investorerne har ventet på denne introduktion og har lagt bud ind for at forsøge at få aktier. Vi har hørt, at de fleste kun fik ringe eller ingen tildeling,« siger aktiechef Howard Keum fra Cantor Fitzgerald i Hongkong.

Hos finanshuset Churchill Capital i Singapore har der været bud på 3900 yen mod udbud på 4200 yen.

Linje aktier bliver introduceret på Wall Street børsen i dag og noteres sideløbende i tokyo fra i morgen.

Line har mere end 200 millioner aktive brugere i særligt Japan og andre asiatiske lande. Den japanske app er stort set er ukendt i den vestlige verden, men er nummer et for app-kommunikation i Fjernøsten med en blanding af SMS, Skype og "levende mojo-stickers".

App'en blev opfundet som alternativ til gængs telekommunikation efter det japanske jordskælv i 2011, hvor mange mobiltelefonlinjer kollapsede.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen