Berlingske Business

Bavarian Nordic-aktien slikker sårene efter kæmpe tab

Bavarian Nordic fik næsten halveret sin børsværdi fredag 15. september, da selskabet måtte skrotte prostatakræftmidlet Prostvac efter manglende resultater, men aktien har genvundet noget af sin tabte værdi og er siden det fejlslagne kræftforsøg steget med 21,3 pct.

- Investorerne kigger på, hvad det er for nogle værdier, der er tilbage i selskabet. Stigningen afspejler en form for rationalitet hos investorerne, for der er værdier, der overstiger den nuværende aktiekurs, vurderer Søren Løntoft Hansen, senioraktieanalytiker i Sydbank, over for Børsen.

Dagen inden nyheden om det fejlslagne studie satte biotekselskabet aktiekursrekord i 443,5 kr. Dagen efter faldt værdien med 48,1 pct. til 230 kr.

Ifølge senioraktieanalytikeren skyldes stigningen blandt andet, at Bavarian Nordic havde en god kapitalmarkedsdag i torsdags, hvor de synliggjorde den eksisterende pipeline. Hvordan fremtiden ser ud for biotekselskabet er dog uvis.

- Det kommer an på markedsstemningen, og hvordan nyhedsflowet bliver for Bavarian. Jeg ved ikke, hvad der sker i morgen, siger Søren Løntoft Hansen til Børsen.

Mandag umiddelbart inden børslukketid handles en aktie i Bavarian Nordic til 279 kr. med en stigning på 6,7 pct. fra fredagens lukkeniveau.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen