Berlingske Business

Bankerne har talt: Disse aktier skal du have i porteføljen

Bankerne har talt: Disse aktier skal du have i porteføljen - 2

Fire store danske banker giver her deres bud på, hvilke fem aktier man som investor skal have i porteføljen i andet halvår. Særligt én aktie er skræmmende populær.

Her til morgen kl. 9.00 blev andet halvår skudt i gang på fondsbørsen, hvor de fleste i den danske finansverden har klamme håndflader i spænding over, hvordan andet halvår vil udvikle sig.

Sjældent før har der været så stor usikkerhed i forhold til hvordan verdensøkonomien vil udvikle sig på kort sigt. Spørger man hos bl.a. Saxo Bank, så er der en klar forventning om, at vi skal forbi 2010 før det for alvor vender, mens Nordea på den anden side er meget mere optimistiske.

Og de globale konjunkturer hænger jo uløseligt sammen med udviklingen på verdens aktiemarkeder, der jo afspejler hvor mange penge verdens virksomheder tjener – og hvor mange penge de forventes at ville tjene i årene fremover.

Optur, stilstand eller nedtur – uanset hvad der sker er der aktier, der vil klare sig bedre end andre.

Fem af bankernes strateger og aktieanalysechefer har på vegne af Business.dk udvalgt fem danske aktier, som de er overbeviste om vil skille sig positivt ud i andet halvår.

Særligt én aktie er populær hos bankerne – klik videre og se hvilke aktier bankerne peger på og læs deres begrundelser.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen