Berlingske Business

Bankdirektør og långivere må redde flyselskab med 200 millioner kroner

Lars Thuesen
Lars Thuesen. Foto:

Serieinvestoren Lars Thuesen må til lommerne, efter charterflyselskabet Jet Time kan præsentere et rekordstort underskud.

Egenkapitalen i charterflyselskabet Jet Time er væk, efter selskabet kan præsentere det værste regnskabsår siden stiftelsen tilbage i 2006.

Ifølge Børsen lyder underskuddet på 140 millioner kroner for 2015. Det er 86 millioner kroner mere end i 2014, hvor selskabet for første gang havde røde tal på bundlinjen.

Det store hul i kassen betyder, at forhandlinger om nye investorer er brudt sammen, og derfor må Lars Thuesen, der til dagligt arbejder som bankdirektør i Basisbak, og en række långivere skyde 200 millioner kroner i Jet Time

»Det er klart, at det her er da spændende. Det er store beløb for mig. Men jeg lever af at investere mine penge,« siger han til Børsen.

Lars Thuesen stiftede selv Jet Time for 10 år siden med blandt andet tidligere Magasin-direktør Stig Bøgh Karlsen og skibsrederen Ditlev Wedell-Wedellsborg. Men i december købte Lars Thuesen de andre medstiftere ud af Jet Time, fordi selskabet havde brug for ny kapital. Han sidder i dag på aktiemajoriteten.

Jet Time omsætter for 1,7 milliarder kroner, og Lars Thuesen forventer også, at der igen vil være sorte tal på bundlinjen inden for et par år.

Lars Thuesen har blandt andet opbygget sin formue ved at investere i bryggerier, færger og rejseselskaber. I 2010 tjente han op mod 100 millioner kroner, da han solgte sine aktier i et af Tysklands største rejsebureauer FTI.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen