Berlingske Business

Bank skubber TDC-bekymringer til side

TDC_Suisse_Business
Credit Suisse vurderer, at driften i TDC er i bedring. Foto:

TDCs drift er på rette spor, og mange af de forbehold, investorerne har om aktien, bør ikke for alvor bekymre, mener Credit Suisse.

Banken løftede sin anbefaling af TDC-aktien til "outperform" med et kursmål på 47 kr. i november. Siden har børshusets kunder i stigende grad vist sig modtagelige over for TDC-historien, men flere forbehold over for casen bliver ved med at dukke op. Credit Suisse vakler dog ikke og forudser, at TDC fortsat vil kunne levere et højt udbytte.

- Hvor bæredygtig er dividenden? Vi mener, at det handler om den driftsmæssige udvikling i forretningen, som vi vurderer er i bedring, hedder det blandt andet i et notat.

TDC besluttede sidste år at investere mere i forretningen og sænkede den andel af selskabets pengestrømme, som vil blive betalt tilbage til aktionærerne. Det betyder, at udbyttet i 2013 vil lande på omkring 3,7 kr. mod 4,6 kr. ved den gamle metode. Sammenholdt med slutkursen torsdag på 41,5 kr. er det tale om et afkast 8,9 pct., hvis ellers aktiekursen kan fastholdes.

Tidligere har aktiesalg fra de fem kapitalfonde i NTCH, der i dag sidder på omkring en tredjedel af TDC-aktierne dog sat aktien under pres. Hvorvidt der kan komme yderligere aktiesalg er uklart, påpeger Credit Suisse.

Banken ser i øvrigt ikke tegn på voksende priskonkurrence om privatkunder og venter nogen grad af stabilisering af priserne, da de er tæt på produktionsomkostningerne, samtidig med at branchen generelt vurderes at handle mere rationelt.

Når det kommer til erhvervssegmentet ventes nogen pres på forretningen, men presset vil aftage i 2013.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen