Berlingske Business

Asien: Japan trækker op efter mandagens helligdag

Der er ikke konsensus på de fjernøstlige aktiemarkeder tirsdag morgen om retningen.

De japanske aktier er efter mandagens helligdag godt i gang med at indhente de internationale stigninger fra både fredag som mandag, mens de øvrige markeder er noget mere tilbageholdende.

- Vi er ved en afgørende skillevej, hvor der er brug for friske nyheder for at skubbe markedet højere. Centralbankerne har iværksat foranstaltninger, der har hjulpet på volatiliteten. Men der er fare for, at markedet går i en slags konsolideringsfase på grund af den ekstremt lave volatilitet, siger markedsanalytiker Chris Weston fra IG Ltd. i Melbourne til Bloomberg News.

I Tokyo er det fredagens stigninger på Wall Street og en svækket yen, som presser markedet op.

- Den største faktor i stigningen i det japanske aktiemarked er lige nu valutaen. Det ser ud til at blive en god start på ugen, siger chefstrateg Toshihiko Matsuno fra SMBC Friend Securities Co i Tokyo til Bloomberg News.

Det toneangivende Nikkei 225-indeks stiger 1,4 pct., mens det bredere Topix-indeks øger 1,3 pct.

I Kina er markedet fortsat under nulpunktet, men den negative stemning er aftaget noget efter frokost lokal tid.

Shanghai Composite-indekset falder 0,4 pct., og også CSI 300 dropper 0,4 pct., mens Hongkongs Hang Seng-indeks ligger med et beskedent minus på 0,1 pct.

På de øvrige børser er de indledende kursfald også aftaget og for det sydkoreanske Kospi-indeks' vedkommende vendt til et plus på 0,2 pct., mens Taiwans Taiex-indeks ligger med et fald på 0,3 pct.

De amerikanske aktiefutures ligger ved 6.30-tiden tirsdag med fald på knap 0,1 pct.

TABEL

#

Indeks Udvikling (%)

--------------------------------------

Nikkei 225 1,8

Topix 1,7

Hongkongs Hang Seng -0,1

China Shanghai Composite -0,4

China CSI 300 -0,5

Taiwan Taiex -0,3

Sydkoreas Kospi 0,2

Indiens BSE Sensex 0,0

Singapores STI 0,1

Sydney ASX 200 -0,3

--------------------------------------

#

Indeksværdi klokken 06.30.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen