Berlingske Business

Apple når kursrekord forud for ny iphone-afsløring

CHINA-APPLE-INTERNET-CENSORSHIP
Foto:

Høje forventninger til Apples kommende afsløring af teknologigigantens nyeste produkter sender aktien i kursrekord på børsen i USA.

Det skriver Marketwatch, efter at selskabets aktie tirsdag endte dagen med en stigning på 0,9 pct. til 162,91 dollar og dermed slog sin tidligere rekordkurs på 161,60 dollar, der blev sat den 15. august i år.

Onsdag fortsætter kursfremgangen ved handelsstart, hvor Apple-aktien stiger 0,2 pct. til 163,19 dollar.

Ifølge mediet skyldes investorernes begejstring for teknologiaktien, at der i øjeblikket er et stort fokus på Apples kommende lanceringsevent, hvor det forventes, at selskabet blandt andet vil afsløre en ny "premium" iPhone.

Tirsdag skrev Wall Street Journal, at Apple har planlagt at afholde et lanceringsevent den 12. september. Oplysningerne kom fra kilder tæt på selskabet, der også kunne fortælle, at det forventes, at der vil blive lanceret hele tre nye iPhones - heriblandt en såkaldt showcase eller premium iPhone, som skal markere tiårsdagen for storsællerten.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen