Berlingske Business

Apple i fokus på negativ dag: Kun 30 stod i kø til ny iPhone

NETHERLANDS APPLE LAUNCH IPHONE
Kundekøen foran Apples butik i Amsterdam fredag morgen. Foto:

På en fredag hvor handlen med amerikanske aktiefutures indikerer en negativ åbning for aktiebørserne i USA, kan der komme fokus på Apple, eftersom to af teknologigigantens nye iPhone-modeller rammer hylderne.

På en fredag hvor handlen med amerikanske aktiefutures indikerer en negativ åbning for aktiebørserne i USA, kan der komme fokus på Apple, eftersom to af teknologigigantens nye iPhone-modeller rammer hylderne.

- Ifølge australske medier har der kun været yderst begrænset interesse for Apples nye iPhones. Hvor der normalt plejer at være lange køer foran Apples butik i Sydney med flere hundrede interessenter, når de nye produkter lanceres, var der denne morgen kun sølle 30 mand, der ventede på, at dørene blev åbnet, skriver Sydbank i en kommentar.

Apple-aktien falder med 0,5 pct. til 152,65 dollar i formarkedet. Siden techgiganten præsenterede sine nye iPhones ved et event 12. september, er aktien faldet med 5 pct.

De amerikanske aktiebørsers rekordridt blev brudt torsdag, hvor uroen mellem Nordkorea og USA endnu en gang blussede op.

pix-iPhone 8 og X

Torsdag sluttede SP 500-indekset med et fald på 0,3 pct. i 2500,60, mens Dow Jones-indekset faldt 0,2 pct. til 22.359,33, og Nasdaq-indekset lukkede med et minus på 0,5 pct. i 6422,69.

Den negative tendens fortsætter fredag for de amerikanske aktiefutures, som ved 14-tiden handles med fald i størrelsesordenen 0,1-0,3 pct.

Umiddelbart efter de amerikanske børsers åbning kommer der foreløbige PMI-tal for USA i september, som kan få indflydelse på dagens handel. PMI-indekset for industrisektoren ventes at vokse til 53 fra 52,8 måneden før, mens indekset for servicesektoren ventes at falde til 55,7 fra indeks 56.

DOUNIAMAG-US-IT-LIFESTYLE-APPLE

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen