Berlingske Business

APM/CEO: Oliepriserne skal stige - bureau

En stigning i oliepriserne, så de når op på 70-80 dollar pr. tønde, er nødvendigt for at forøge produktionen af råolie. Det sagde administrerende direktør i A.P. Møller - Mærsk Niels, Smedegaard Andersen, under et besøg i Singapore, skriver Reuters.

- De eksisterende oliefelter - den konventionelle olie - er ved at være udtømt. Der er brug for, at der bliver fundet nye oliekilder på store havdybder og i oliesand. Sådanne projekter kræver højere priser end 45-50 dollar pr. tønde, sagde Niels Smedegaard Andersen.

Derfor er niveauet på 70-80 pct. dollar pr. tønde nødvendigt for at udvide produktionen, forklarede han.

A.P. Møller - Mærsk producerer mere end en mio. tønder pr. dag af olie fra Nordsøen, Qatar, Algeriet og Kasakhstan.

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen