Berlingske Business

APM/CEO: Beslutninger skal tættere på kunderne

Ændringerne på Esplanaden er et led i strategien om at bringe beslutningsprocesserne i A.P. Møller-Mærsk tættere på kunderne. Det slår koncernchef Nils Smedegaard Andersen fast over for RB-Børsen, efter at selskabet har meddelt, at hovedkontoret bliver opdelt i to, og 100 ansatte må forlade koncernen.

- Selvfølgelig spiller omkostningerne ind, for vi skal spare overalt i koncernen, men det er i meget høj grad et spørgsmål om at få decentraliseret beslutninger og sikre sig at rollefordelingen mellem hovedkontoret og forretningsenhederne er krystalklar, siger Nils Smedegaard Andersen.

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen