Berlingske Business

APM Terminals: Vækst i Port Said-terminal på 34 pct. i 2008

APM Terminals håndterede i 2008 34 pct. flere containere gennem Port Said-terminalen Suez Canal Container Terminal (SCCT), som A.P. Møller - Mærsks havnearm ejer 55 pct. af. I alt blev der håndteret 2,4 mio. teu (20 fods containerenhed), svarende til omkring 20 pct. af al omskibning af containere i den østlige del af Middelhavet og Det Sorte Hav, oplyser selskabet.

Den globale økonomiske krise har påvirket containertrafikken, således at handlen mellem Asien og Europa er mindsket de seneste to kvartaler efter at være vokset med 10-15 pct. i de foregående tre år, påpeger selskabet.

- Vi forventer et fald i aktiviteten, men vi er overbevist om, baseret på den succes vi har haft og den operationelle effektivitet vi leverer, at vi vil være i stand til at fylde ledig kapacitet med nye forretninger. 2009-volumener ventes at forblive stabile eller overstige 2008-niveauet. SCCT vil fokusere endnu mere på at finde skræddersyede løsninger til vore kunder for at tilpasse os det ændrede marked, siger Martin Pedersen, kommerciel chef hos APM Terminals.

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen