Berlingske Business

APM: Aktiekurs uberørt af Kina-kritik - Handelsbanken

Investorerne i A. P. Møller-Mærsk behøver ikke frygte for værdien af deres aktier efter weekendens kritik af arbejdsforholdene på containerfabrikken i Dongguan i Sydkina. Kritikken rettes blandt andet mod ordensreglementet på fabrikken samt støjgener, men det er ikke noget, der vil få betydning for aktiekursen, vurderer Handelsbankens analytiker Dan Togo Jensen.

- Rent børsmæssigt har det ikke den store betydning. Der er nogle enkelte etiske udenlandske investorer, der investerer ud fra den type kriterier, men den slags sager har ikke nogen kursmæssig påvirkning, siger han til RB-Børsen.

Hans pointe understreges af, at kursen på de to A. P. Møller-Mærsk aktier mandag formiddag ligger med et fald på under 1 pct., dagen efter, at der både i tv og aviser blev rejst kritik af forholdene på containerfabrikken. Men selvom kursen ikke påvirkes, er det alligevel vigtigt for A.P. Møller-Mærsk at håndtere sagen ordentligt, ikke mindst af hensyn koncernens image.

- Kina er et utroligt vigtigt land for A.P. Møller-Mærsk, så det er vigtigt, at de lægger sig på linje med konkurrenterne og overholder lovgivningen, siger Dan Togo Jensen. Han understreger, at containerfabrikken i Kina ikke er en stor aktivitet for A. P. Møller-Mærsk.

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen