Berlingske Business

Analytiker glæder sig over Pandora: Aktien vil outperforme i negativt marked

Pandoras omsætning voksede 40 procent sidste år
Væksten i smykkeselskabet Pandora er så bredt funderet globalt, at selskabet kan komme til at overraske markedet forventninger i 2016. Foto:

Væksten i smykkeselskabet Pandora er så bredt funderet globalt, at selskabet kan komme til at overraske markedet forventninger i 2016. Det vurderer Sydbanks senioranalytiker, Søren Løntoft Hansen, over for Ritzau Finans.

- Hvis man ser på, hvordan de historisk har guidet, så forventer jeg, at 2016 sagtens kan gå hen og indfri de forventninger, som markedet har til omsætningen, siger Søren Løntoft Hansen.

Pandora selv forventer en omsætning i 2016 på over 19 mia. kr., hvilket fremgår af regnskabet for fjerde kvartal. Analytikerne havde ifølge Ritzau Estimates før regnskabet forventet en omsætning på 19,9 mia. kr.

anders colding friis

Søren Løntoft Hansen forventer, at aktien i Pandora vil klare sig bedre end markedet generelt.

- Jeg forventer, at Pandora vil outperforme i dag i det negative marked, vi er i, siger han.

Pandora faldt mandag med 5,6 pct. til 824 kr.


Pandora viser milliardfremgang i tidligt regnskab

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen