Berlingske Business

Analytiker: Carlsbergs nye strategi bør ikke rykke ved aktiekursen

Carlsberg offentliggør årsregnskab
Cees't Hart, koncernchef i Carlsberg. Foto:

Carlsbergs strategi Sail'22, som blev offentliggjort onsdag morgen før børsåbning, bør ikke rykke meget ved bryggeriets aktiekurs. Det mener Morten Imsgard, analytiker i Sydbank.

»Det var en plan, der var meget som forventet. Og den indeholder ikke noget "quickfix"«, siger analytikeren til Ritzau Finans.

»Det kan godt være, at nogle investorer bliver skuffede over, at strategien ikke indeholder konkrete tiltag. Men som navnet også siger, er det en langsigtet plan«, siger Morten Imsgard.

Carlsberg offentliggør årsregnskab

Men den nye strategi følger Carlsberg i fodsporene på andre store bryggerikoncerner. Det påpeger analytikeren.

»Det er ikke sådan, at Carlsberg opfinder den dybe tallerken. Mange af de store bryggerier arbejder allerede med at gøre øl til noget, som man ikke bare drikker på gadehjørnet. Det handler om at give kunderne en grund til at ville betale for dyrere specialøl - at give dem en historie«, siger Morten Imsgard.

Carlsberg

Carlsberg faldt 0,2 pct. tirsdag til 612 kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen