Berlingske Business

Amplifon-regnskab giver spændende udsigter

Amplifon
Amplifons omsætning i Tyskland var 22 pct. højere i andet kvartal i 2013 end i andet kvartal af året før - efter en nedgang på 19 pct. i første kvartal. Foto:

Regnskabet fra den italienske høreapparatsdistributør Amplifon ser godt ud, og det giver spændende udsigter for de danske høreapparatproducenter GN Store Nord og William Demant.

Det mener analytiker Morten Larsen fra ABG Sundal Collier.

Den italienske distributør formåede lige netop at hive omsætningen over niveauet fra første halvår af 2012 på trods af et meget svært første kvartal, der blandt andet var hårdt ramt af nye tilskudsordninger til høreapparater i Holland.

»Pludselig viser Europa og Tyskland tegn på liv. Udviklingen har været spektakulær,« siger Morten Larsen til Ritzau Finans om udviklingen i Tyskland.

Amplifons omsætning i Tyskland var 22 pct. højere i andet kvartal i 2013 end i andet kvartal af året før - efter en nedgang på 19 pct. i første kvartal.

Morten Larsen identificerer et direkte link mellem Amplifon og GN, der er leverandør til Amplifon. Men regnskabet er også positivt for WDH, da det giver indikationer for hele markedet. WDH er særligt en vigtig spiller på det tyske marked.

Udenfor Europa identificerer analytikeren en acceleration på det amerikanske marked, der dog var varslet af statistikker fra høreapparatforeninger, og samtidig knap så voldsom, da USA ikke oplevede samme nedgang som det europæiske marked i første kvartal.

»Man vidste godt, at USA var på vej tilbage, men vækstraterne har været stærkere i andet kvartal end i første. Den amerikanske volumen lå ret stille i første kvartal, men steg 5 pct. i andet kvartal,« siger Morten Larsen til Ritzau Finans.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen