Berlingske Business

Amerikanske selskaber oplever bedste kvartalsresultat siden 2011

FILES-US-MARKETS-STOCKS-CLOSE
Mere end halvdelen af den samlede vækst i nettooverskud, der blev rapporteret fra 200 store børsnoterede virksomheder i første kvartal, skyldtes et fald i virksomhedernes overordnede skatteprocent. Foto:

Mere end halvdelen af den samlede vækst i nettooverskud, der blev rapporteret fra 200 store børsnoterede virksomheder i første kvartal, skyldtes et fald i virksomhedernes overordnede skatteprocent.

Det skriver The Wall Street Journal.

Ifølge en analyse, foretaget af The Wall Street Journal, skyldes mere end halvdelen af den samlede vækst i nettooverskud, der blev reporteret af 200 store, børsnoterede selskaber, at virksomhedernes overordnede skatteprocent er faldet.

For en tredjedel af selskaberne faldt skatteudgifterne, mens selskabernes resultat før skat steg.

Skattelettelserne hjælper selskaberne med at føre overskuddene til nye højder på S&P 500-indekset. Tallene for første kvartal for de børsnoterede selskaber steg ifølge Reuters med 25,3 pct.

Skattelettelserne fra december, sænkede skatteprocenten for selskaber til 21 pct. fra 35 pct.

»Det er tydeligvis ikke kun økonomien, der står bag virksomhedernes profitter. Ændringerne for skattepolitikken er også en del af det,« siger Joseph LaVorgna, der er cheføkonom hos Natixis, til The Wall Street Journal.

Overskuddet i S&P 500-selsaberne ventes at stige til niveauet for indtjeningen i fjerde kvartal 2011 ifølge Thomson Reuters.

04BUSPix1-Borgen-Danske-Ban.jpg

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen