Berlingske Business

Amerikanske aktier: Discovery stryger til tops efter Hulu-aftale

US-ALLEN-&-COMPANY-SUN-VALLEY-CONFERENCE
Discovery Communicaitons, der har David Zaslav som adm. direktør, har indgået en aftale om at levere indhold til online-tjenesten Hulu. Nyheden har givet mediekoncernen solid medvin på børsen i USA. Arkivfoto: Drew Angerer/Getty Images/AFP/Ritzau Scanpix Foto:

Den amerikanske mediekoncern Discovery, som også ejer kanalerne Animal Planet og TLC, har onsdag indgået en aftale om at levere live-tv til onlinetjenesten Hulu.

Nyheden sender onsdag aktien op med hele 7,3 pct., hvilket betyder, at den ligger i top i S&P 500-indekset. Det er samtidig den største stigning for aktien i mere end tre år, skriver Bloomberg News.

Aftalen er en sejr for Discoverys strategi om at komme med på menuen hos onlinetjenesterne. Selskabets traditionelle forretning er nemlig under pres af, at flere og flere kunder dropper deres kabel-tv-aftaler, hvor koncernens akanaler indgår, og i stedet tegner abonnementer på onlinetjenester som Hulu, Sling TV og DirecTV.

Discovery vil samtidig også levere indhold til on-demand-platformen hos Hulu.

Discovery ejer populære tv-shows som "MythBusters", "Say Yes to the Dress" og "Property Brothers

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen