Berlingske Business

Amerikansk sygehuskoncern købt for 2,5 mia. dollar

MILKEN-CONFERENCE/BLACK
Leon Black, adm. direktør i Apollo Global Management, der har købt det amerikanske selskab LifePoint for 2,52 mia. dollar. Foto:

Konsolideringerne fortsætter med raskt tempo ind i tredje kvartal, og det gælder også fortsat i sundhedssektoren.

Seneste skud på opkøbsstammen er købet af den amerikanske hospitalskæde Lifepoint af Apollo Global Management LCC for den nette sum af 2,52 mia. dollar.

Det bekræfter de to selskaber mandag, efter at nyhedsbureauet Reuters fredag sendte aktien op i eftermarkedet med en ubekræftet historie om overtagelsen.

Inklusive gæld og minoritetsinteresser værdisætter aftalen sygehusaktien til 5,6 mia. dollar.

Apollo vil betale 65 dollar per aktie i Lifepoint, som mandag derfor er steget med 34 pct. til 64,25 dollar. I eftermarkedet fredag var der således tilsyneladende en mindre overreaktion på nyheden, da aktien steg så meget som 43 pct.

Planen er, at kapitalfonden Apollo vil sammenlægge Lifepoint med sin eksisterende forretning inden for sygehusservices i landområderne i USA, RCCH Healthcare Partners.

RCCH driver 16 sundhedsforretningen i 12 forskellige delstater i USA, mens Lifepoint driver 71 hospitaler, også hovedsageligt i amerikanske landområder, og har en årlig omsætning omkring 6,4 mia. dollar.

Aktien i Lifepoint faldt fredag i ordinær handel med 1,4 pct. og havde en markedsværdi på 1,9 mia. dollar ved lukketid.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen