Berlingske Business

Amerikansk opkøb fører til rekordregnskab for DSV

Transportvirksomheden DSV opjusterer forventningerne til 2017 efter et halvårsregnskab, der sætter rekord.

Det ruller bogstaveligt talt for den danske transportvirksomhed DSV, som sidste år købte det amerikanske selskab UTI Worldwide.

I regnskabet for første halvår af 2017 kan man se, at opkøbet har styrket selskabet en hel del.

Omsætningen er i årets første seks måneder vokset med mere end fire milliarder kroner og udgjorde 37,1 milliarder kroner.

Mindst lige så vigtigt er det, at overskuddet før skat i perioden er steget fra 774 millioner til 1,8 milliarder kroner.

- Kun 18 måneder efter vores opkøb af UTI Worldwide er vores produktivitet og finansielle resultater bedre end nogensinde.

- Med afsæt i en stærk start på 2017 opjusterer vi vores forventninger til året og iværksætter et nyt aktieopkøbsprogram på én milliard kroner, hedder det i en kommentar fra administrerende direktør Jens Bjørn Andersen.

DSV forventer nu et overskud før særlige poster på mellem 4,5 og 4,7 milliarder kroner, hvor intervallet før lå imellem 4,3 og 4,6 milliarder kroner.

Det er Air & Sea-divisionen, der står for godt halvdelen af overskuddet i første halvår, og som også har overrasket positivt i andet kvartal i forhold til analytikernes forventninger.

Derimod skuffede Road-divisionen en smule med et mindre overskud end ventet i andet kvartal.

Det forklares i regnskabet med, at påskens placering betød færre arbejdsdage i andet kvartal. Og så er resultatet påvirket af, at der er mange om buddet i branchen.

- Fragtmarkedet er fortsat præget af hård konkurrence og hårdt prispres, skriver selskabet om markedsforholdene.

/ritzau/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen