Berlingske Business

Amerikansk kameraproducent i markant kursskred

US-TECHNOLOGY-BUSINESS-GOPRO-ECONOMY
ARKIVFOTO: Gopro-aktien falder 19,2 pct. på det amerikanske formarked. Foto:

Den amerikanske kameraproducent Gopro styrtdykker på det amerikanske formarked fredag, efter at selskabet efter børslukketid torsdag fremlagde et slemt skuffende regnskab.

Gopro, der blandt andet er kendt for sine små firkantede actionkameraer, har nedjusteret sine forventninger til hele året, efter selskabets omsætning endte under analytikernes forventninger i tredje kvartal.

Det skriver Bloomberg News.

Selskabet ser nu en omsætning på 1,25 mia. dollar for hele året mod tidligere 1,3 mia. dollar.

pix-GoPro Hero 4

Ifølge Gopro selv skyldtes den lavere omsætning blandt andet produktionsproblemer med det nye Hero 5-kamera og intens konkurrence på markedet.

»De fleste forbrugere ser ikke nødvendigheden i at have en enhed udelukkende dedikeret til optage video eller tage billeder, så de nøjes bare med at bruge deres iphones«, skriver analytiker hos Morgan Stanley Jerry Liu til Bloomberg.

Gopro-aktien falder 19,2 pct. på det amerikanske formarked.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen