Berlingske Business

Amerikansk detailvirksomhed vender skuden på hårdtprøvet marked

Den amerikanske detailvirksomhed Target opjusterer sine forventninger til 2017, efter at omsætningen i andet kvartal var bedre end ventet blandt analytikere.

Den amerikanske detailvirksomhed Target opjusterer sine forventninger til 2017, efter at omsætningen i andet kvartal var bedre end ventet blandt analytikere.

Det skriver Bloomberg News.

Resultatet giver medvind til den strategi, CEO Brian Cornell i februar annoncerede efter længere tids pres på det amerikanske marked, som også den danske smykkekoncern Pandora har lidt under.

Strategien indebærer renovering af butikker, nye små butikker i byer og hurtigere online levering, efter at den konkurrerende lavpriskæde Wal-Mart har presset prisen, og onlinevirksomheden Amazon har styrket sit udbud inden for tøj og kosmetik, hvilket har været blandt Targets store salgsområder.

Kursen på Target-aktien stiger onsdag middag med 4,9 pct. i det amerikanske formarked.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen