Berlingske Business

Altor sparker Carnegie-børsnotering til hjørne

CARNEGIE
Foto:

Meget tyder på, at den svenske investeringsbank Carnegie ikke lige med det samme er at finde på børssiderne.

Der var lagt op til en børsnotering af investeringsbanken Carnegie i 2014 / 2015, men de planer er nu med alt sandsynlighed skrinlagt på ubestemt tid af kapitalfonden Altor i kølvandet på konkursen i OW Bunker.

Det skriver børsen.dk.

Ifølge børsen.dk er både Carnegie og Altor i dag afvisende, når spørgsmålet falder på videresalget af investeringsbanken, som kapitalfonden overtog tidligt i 2009.

Det er en stilændring i forhold til tidligere, hvor både Carnegie selv og det svenske investeringsselskab Creades, der også ejer en del af investeringsbanken, lagde op til en børsnotering i 2014-2015.

I det norske erhvervsmedie Dagens Industri har Carnegie-topchef Thomas Eriksson tidligere fortalt, at banken var klar til en børsnotering inden udgangen af 2015, hvilket sidenhen er blevet bekræftet af Creades topchef og medejer, Stefan Charette.

I dag er tonen anderledes, og ingen af partnerne vil tale i ligeså direkte vendinger om en børsnotering. Carnegie henviser til Altor, hvor pressechef Tor Krusell svarer i en mail til børsen.dk:

»Et aspekt ved at være en kapitalfond er, at vi kigger på forskellige exit-muligheder i forhold til vores portefølje. Mange exit-muligheder er godt for os, og derfor gør mange virksomheder sig klar til at blive børsnoteret, men det betyder ikke, at de bliver det,« skriver Krusell.

»For at gøre det 100 pct. klart, der er ikke truffet nogen beslutning om at børsnotere Carnegie,« tilføjer han.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen