Berlingske Business

Alibaba opjusterer for hele året efter rekord på Singles' Day

Billede
REUTERS/Bobby Yip Foto:

Den kinesiske handelsplatform på nettet Alibaba har nu over 443 mio. aktive brugere, viser regnskabet for tredje kvartal 2016/17.

Og brugerne har haft travlt med at bruge platformen til at købe varer over nettet. Så travlt at koncernen, som er Kinas svar på Amazon, nu hæver forventningerne til hele regnskabsåret, skriver Bloomberg News.

Nu venter man en vækst i omsætningen på 53 pct. mod tidligere 48 pct. i indeværende regnskabsår.

Alibabas omsætning var i tredje kvartal på 53,2 mia. yuan svarende til 53,75 mia. kr. mod ventede 50,1 mia. yuan. Indtjeningen per aktie landede på 9,02 yuan mod ventede 7,70 yuan ifølge Bloomberg.

ALIBABA-SINGLESDAY/

Det er den såkaldte Singles' Day, der er en af verdens travleste dage for handel på nettet, der er hovedårsagen til opjusteringen. På den dag satte den kinesiske handelsplatform rekord i bestillinger, da man i løbet af 24 timer fik bestillinger til en samlet værdi af 120,7 mia. yuan. Beløbet svarer til 121,4 mia. kroner.

Til sammenligning brugte amerikanerne sidste år på den såkaldte Cyber Monday, der er USA's største dag for indkøb online, knap 4 mia. dollar eller godt 27 mia. kr. ifølge analysefirmaet Comscore.

Alibaba blev børsnoteret i 2014, og aktien stiger med 2,5 pct. i det amerikanske formarked.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen