Berlingske Business

Alfa Laval dykker trods pænt regnskab

folketingsvalg
David Rosenquist er smed og arbejder på ALFA Laval. Alfa Laval melder om en ordreindgang, der faldt med 9 pct. til 8,10 mia. svenske kr. i forhold til samme kvartal året før. Foto:

Den svenske industrikoncern Alfa Laval kom i andet kvartal i mål en snert bedre end analytikernes forventninger på både top- og bundlinje. Alligevel falder aktien på børsen i Stockholm efter regnskabet.

Omsætningen ramte 8,95 mia. svenske kr. mod ventet 8,79 mia. svenske kr. ifølge analytikere adspurgt af Bloomberg News.

Koncernen opnåede i kvartalet et resultat før skat på 1,27 mia. svenske kr. Der var blandt analytikerne ventet et resultat før skat på 1,15 mia. svenske kr.

Tyrkiet TURKEY-SECURITY/

Alfa Laval melder om en ordreindgang, der faldt med 9 pct. til 8,10 mia. svenske kr. i forhold til samme kvartal året før, men som var på linje med selskabets egne forventninger. Samtidig fortæller koncernen, at der er meget få store projekter i markedet samt dæmpet efterspørgsel inden for olie- og gasindustrien.

Aktien falder 3,5 pct. de første minutter efter regnskabet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen