Berlingske Business

Aktiestrateg: Stigninger i vente i Danmark også i 2015

BM Indland
Foto:

Der er stigninger til de danske aktier også i 2015, og ved eksklusive valutaeffekter vil danske aktier klare sig relativt godt vi forhold til andre markeder.

- Generelt tror vi på stigning i aktiemarkederne på 5-10 pct. i år, når der ikke tages højde for valutaeffekter (i lokal valuta, red.). Og jeg venter danske aktier nok vil ligge i den øvre ende, vurderer aktiestrateg i Formuepleje Otto Friedrichsen over for Ritzau Finans.

Hans vurdering bunder primært i effekterne af lavere euro/styrket dollar og ventede pæne udsigter for indekstunge Novo Nordisk.

Danske Aktier

- Vi ser Danmark som væsentligt bedre stillet end Europa generelt, vurderer strategen og tilføjer:

De sidste mange kvartaler har danske virksomheder forsøgt at få omkostningerne ned, og det er i høj grad lykkedes. Desuden får danske virksomheder generelt gavn af den svage euro, som for eksempel Novo Nordisk, der har stor samhandel med USA.

Otto Friederichsen fremhæver også den lave oliepris, der stimulerer den globale efterspørgsel, hvilket også gavner flere danske selskaber.

US-STOCKS-OPEN-SLIGHTLY-HIGHER

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen