Berlingske Business

Aktier: Wall Street gør klar til at sende aktierne ned

Det ser ud til, at den amerikanske aktiehandel skal starte ugen med kursfald.

Det ser ud til, at den amerikanske aktiehandel skal starte ugen med kursfald. Futures-handlen forud for markedsåbning indikerer i hvert fald kursfald på omkring 0,2 pct. i S&P 500-indekset og for Dow Jones-aktierne, mens Nasdaq ser ud til at kunne redde et spinkelt plus i land.

Der er hverken store regnskaber eller vigtige nøgletal at forholde sig til mandag, hvor det primært er det græske parlamentsvalg i weekenden, der bliver talt om ved handlerbordene. Både på de europæiske aktiemarkeder og på valutamarkedet er reaktionen på det venstreorienterede Syrizas sejr dog beherskede.

Der er til gengæld en del vigtige begivenheder i USA i de kommende dage. Tirsdag indleder centralbanken Federal Reserve sit rentemøde, og der er en del nøgletal af tungere karakter i kalenderen.

Mandag har investorerne chancen for at positionere sig i Texas Instruments og Microsoft, der offentliggør regnskaber efter børstid. I ugens løb følger regnskaber fra store selskaber som Pfizer, Procter & Gamble, Apple, Facebook, Boeing, Google og 3M.

Skuffende regnskaber fra transportkoncernen United Parcel Service (UPS) og Kimberly-Clark var fredag medvirkende til at dæmpe humøret på Wall Street. Der var fald i Dow Jones Industrial- og S&P 500-indekset, mens det teknologitunge Nasdaq-indeks akkurat endte i plus. Investorerne trak lidt i land oven på de pæne kursstigninger i torsdagens handel, da Den Europæiske Centralbank (ECB) med et omfattende program for kvantitative lempelser havde sørget for at løfte humøret.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen