Berlingske Business

Aktier: Wal-Mart og Cisco fejres i grønt marked

Humøret er tøet op på Wall Street, hvor aktierne stiger torsdag efter flere dage med fald.

Gode regnskaber og stigende risikoappetit på finansmarkederne generelt hjælper de toneangivende indeks, S&P 500, Nasdaq og Dow Jones, til stigninger på mellem 0,5 og 0,7 pct. i den indledende handel.

Det er blandt andet investorer, der går på jagt efter billige aktier oven på de seneste dages kursfald, der præger stemningen, udtaler analytiker Michael Hewson fra CMC Markets til Reuters.

It-selskabet Cisco er med til at løfte Nasdaq-indekset takket være et velmodtaget regnskab fra onsdag aften. Resultaterne var i den øvre ende af det ventede, men udsigten for indeværende kvartal bød på større salgsvækst end forudset. De ingredienser løfter aktien 6,7 pct.

Wal-Mart følger tæt efter med en fremgang på 5,9 pct. takket være et regnskab, der viste en organisk salgsvækst for 13. kvartal i træk.

Den enorme detailkæde leverede desuden i sit tredje kvartal en justeret indtjening per aktie på 1,00 dollar, mens analytikerne havde sigtet efter et resultat på 0,98 dollar per aktie ifølge estimater fra Bloomberg News.

Resultatet er samtidig højere end Wal-Marts egne forventninger til kvartalet. De lød på en indtjening per aktie på 0,90-0,98 dollar, og prognosen for hele regnskabsåret opjusteres i samme ombæring med mere end forudset.

I den negative ende indkasserer elektronikkæden Best Buy et fald på 2,3 pct. efter et regnskab med pæn indtjening men skuffende omsætning.

Investorerne lader også til at være skuffede over, at Mattel angiveligt har afvist et købstilbud fra rivalen Hasbro. Mattel falder 0,8 pct., mens den konkurrerende legetøjsmagers kurs falder 0,2 pct. og dermed går imod det positivt stemte marked.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen