Berlingske Business

Aktier: Volkswagen leverede skidt resultat for VW-mærket

vw
Foto:

Efter fem dage med stigninger endte de europæiske aktier lavere tirsdag. Bunden af Stoxx 600-indekset var stort set overbroderet med sydeuropæiske bankaktier, der faldt omkring 4-7 pct.

Men også schweiziske Arytza, der producerer frosne færdigretter blandede sig i bunden. Aktien satte sig omkring 4 pct. Selskabet oplyste, at man i år venter restruktureringsomkostninger på mindre end 88 mio. euro, der var tallet sidste år. Det var noget over forventningerne blandt analytikerne, skrev Bloomberg News.

Bilaktierne havde det heller ikke godt, efter at Volkswagen leverede et regnskab, der viste et fald i overskuddet på 86 pct. i kvartalet for selskabets VW-mærke.

Det brede europæiske aktieindeks Stoxx 600 faldt 0,8 pct.

Gruppen af banker satte sig dog allermest med et fald på 1,6 pct.

Driftsoverskuddet for VW faldt til 73 mio. euro fra 514 mio. euro i første kvartal sidste år. Dermed realiserede VW en driftsmargin på blot 0,3 pct., hvilket er under selskabet langsigtede mål på 6 pct., skrev Bloomberg News.

Bedre gik det dog for andre af Volkswagens bilmærker. Skoda fik et driftsoverskud, der steg 30 pct., ligesom Seat oplevede en bedring af sin driftsmargin til 2,6 pct. fra 1,5 pct. i første kvartal sidste år.

Aktierne i Volkswagen faldt 2 pct. til omkring 135 euro.

I toppen af indekset var der en mindre græsk fest.

Det græske bookmaker Opap steg 4,3 pct. til 7,36 euro - og endte helt i indeks-toppen - efter at have rapporteret bedre end ventet overskud i første kvartal. Overskuddet blev 42,8 mio. euro, mens analytikere ifølge Bloomberg News havde ventet 40,6 mio. euro.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen