Berlingske Business

Aktier: Usikkerhed gav fald i Europa for fjerde dag i træk

De europæiske aktiebørser faldt tirsdag for fjerde handelsdag i træk oven på usikkerhed omkring tidspunkt for den næste amerikanske renteforhøjelse.

Det britiske FTSE 100-indeks faldt med 0,5 pct., mens det franske CAC 40-indeks satte sig med 1,2 pct., og det tyske DAX-indeks gik 0,5 pct. tilbage.

Det brede europæiske Stoxx 600-indeks faldt samtidig med 1 pct.

Efter blandede signaler fra medlemmer af den amerikanske centralbank, Federal Reserve, er investorerne i tvivl om, hvilket ben de skal stå på. Komitémedlem Lael Brainard antydede mandag aften - modsat tidligere udmeldinger - at banken bør holde lidt igen med tankerne om næste renteforhøjelse, da det kan spænde ben for den amerikanske økonomi, hvis den kommer for tidligt.

På selskabssiden endte Partners Group Holding i spidsen af det fælleseuropæiske indeks. Den schweiziske private markedsinvestor steg 8,4 pct. efter at have fremlagt et regnskab for første halvår, der overgik forventningerne.

Langt fra lige så godt gik det for Ocado Group, der er den største britiske onlinebutik inden for dagligvarer. Ocado Group fremlagde et regnskab for tredje kvartal, hvori selskabet noterede, at konkurrencen er stigende, og marginerne pressede. Selskabets aktie endte sig i bunden af indekset med et fald på 13,7 pct.

Danske Genmab var også at finde blandt de mest stigende europæiske eliteindeks, og endte som den fjerde mest stigende med et løft på 4 pct.

Ifølge dagbladet Børsen har Darzalex, der er Genmabs middel mod knoglemarvskræft, i et mindre studie vist gode resultater over for den sjældne knoglemarvslidelse Amyloidose.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen