Berlingske Business

Aktier: Twitter er kommet fløjtende fra start

Twitter flyver højt fra åbningen på det amerikanske aktiemarked fredag, der til gengæld langt fra viser så gode takter, som futures spåede godt en halv time inden børsåbningen.

De toneangivende indeks, der umiddelbart lå til at stige i underkanten af en halv pct. efter en stærk jobrapport, åbner blot på stort set uændrede niveauer. Det brede S&P 500-indeks stiger med 0,12 pct., mens Nasdaq-indekset ligger 0,08 pct. lavere. Dow Jones-indekset stiger med 0,04 pct.

Jobrapportens indhold er der dog intet i vejen med.

- Det er meget svært at skyde de tal ned - de lover godt for amerikansk økonomi, og den samlede trend i beskæftigelsen, siger en kapitalforvalter til Bloomberg News.

Beskæftigelsen uden for landbruget voksede med 257.000 personer i januar, eller noget mere end de 228.000 personer, som økonomerne havde forudset ifølge et estimat indsamlet af Bloomberg News. Samtidig blev december-tallet revideret kraftigt op.

Twitter kom med regnskabstal sent torsdag efter amerikansk børslukketid, og de sprøde toner i regnskabet har sendt aktien over 12 pct. højere i den indledende handel. Twitter leverede et justeret resultat per aktie på 0,12 dollar i fjerde kvartal, eller dobbelt så meget som ventet af analytikerne ifølge Bloomberg News. Prognosen for 2015 er et overskud i størrelsesordenen 2,30-2,35 dollar per aktie mod konsensus på 2,29 dollar.

Også kreditvurderingsinstituttet Moody's har vist solide regnskabstal og et overskud per aktie på 1,12 dollar i fjerde kvartal, hvilket er hele 0,17 dollar mere end ventet. Aktien stiger med 4,4 pct.

/ritzau/FINANS

 

Jakob Dalskov +45 33 30 03 35 Ritzau Finans, E-mail: finans[AT]ritzau.dk , www.ritzaufinans.dk

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen