Berlingske Business

Aktier: Teknologiaktierne ser ud til at fortsætte fremgangen

549235183.jpg
Foto: Iris.

Amerikanske teknologiaktier lægger an til fortsætte fredagens succesfulde fremdrift med en stigning i Nasdaq-indekset på 0,2 pct. ifølge handlen med indeksfutures op til åbningen af de amerikanske aktiebørser mandag eftermiddag.

Samtidigt peger handlen med futures på S&P 500-indekset og for de tunge aktier i Dow Jones-indekset på mere begrænsede udsving med tendens mod det negative for Dow Jones og til det positive for S&P 500.

Fredag medvirkede en positivt overraskende amerikansk beskæftigelsesrapport til en stigning i Nasdaq-indekset på 1,0 pct., mens S&P 500-indekset lukkede 0,6 pct. højere, og Dow Jones steg 0,4 pct.

Blandt fredagens vindere var Apple med en stigning på 1 pct., Microsoft som steg 1,3 pct., mens Googles Alphabet og Facebook øgede henholdsvis 1,4 pct. og 1,8 pct.

I mandagens formarked ligger Apple-aktien 0,5 pct. højere, Microsoft løftes 0,7 pct., Alphabet stiger 0,6 pct. og Facebook-aktien stiger 0,3 pct.

Men også mindre navnkundige teknologiaktier soler sig i stigninger før handelsstart. Det gælder for eksempel Nvivia, der har fået sit kursmål opjusteret til 200 dollar fra 130 dollar hos Needham & Co. Aktien stiger efterfølgende 1,5 pct. i formarkedet.

Efter fredagens fyrværkeri af beskæftigelsesdata er mandagens kalender tom for væsentlige amerikanske nøgletal. Fokus er derfor rettet mod den tale, chefen for centralbanken, Federal Reserve, Janet Yellen, holder i Kongressen på onsdag.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen