Berlingske Business

Aktier: Styrtdyk i japanske aktier efter centalbank-skuffelse

Der er store kursfald på det japanske aktiemarked torsdag morgen.

Kursfaldene blev udløst af den japanske centralbank, der fastholdt pengepolitikken uændret efter det to dage lange møde i Bank of Japan.

Beslutningen efterlader investorerne måbende, idet der gennem lang tid har været en stigende forventning til, at Bank of Japan ville komme med endnu mere vidtgående tiltag end den i forvejen ekstremt lempelige pengepolitik.

Reaktionen i markedet var ikke til at tage fejl af - de store aktieindeks i Tokyo vendte en stigning på cirka 1,5 pct. til fald på 3,5 pct., inden markedet rettede sig en anelse.

Samtidig styrkedes den japanske yen markant til skade for japansk erhvervsliv.

Det toneangivende Nikkei 225-indeks falder 2,5 pct., mens det bredere Topix-indeks ligger med et minus på 2,2 pct.

De store japanske kursfald smitter af på de øvrige asiatiske aktiebørser. Shanghai Composite falder 0,7 pct., og CSI 300 dropper 0,5 pct., mens Hongkongs Hang Seng-indeks som et af de få holder skansen med et plus på 0,5 pct.

De amerikanske aktiefutures ligger lidt før klokken seks torsdag med fald på 0,5 pct.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen