Berlingske Business

Aktier: S&P 500 er et mulehår fra rekord på årets sidste børsdag

Wall Street nærmer sig allerede efter få minutters handel fredag endnu en rekord på aktiemarkedet.

Det er det toneangivende S&P 500-indeks, der indleder fredagens handel med en stigning på 0,2 pct. til 2691,83 og dermed nærmer sig det hidtidige toppunkt på 2694,97, som blev nået i den tidlige handel den 18. december.

Holder niveauet dagen ud, vil fremgangen være nok til, at S&P 500 passerer det højeste lukkeniveau nogensinde på 2690,16 - også fra den 18. december.

Det er småt med selskabsspecifikke nyheder fredag. Dog er Apple i overskrifterne, efter at selskabet i et brev på sin hjemmeside undskylder for bevidst at have gjort ældre iPhones langsommere.

Brevet kommer, efter at Apple før jul erkendte, at virksomheden har implementeret software for at gøre nogle telefoner langsommere. Apple forsvarer sig med, at opdateringerne er tænkt som en løsning til at håndtere nedbrudte batterier, som ellers pludselig risikerer at gå ud.

Ifølge nyhedsbureauet AP har der verseret rygter om, at Apple sænkede hastigheden på de ældre iPhone-modeller for at få forbrugerne lokket til at købe de nye modeller. Men det afviser Apple, der falder 0,6 pct. fra åbningen.

Blandt bankerne falder Goldman Sachs med 0,5 pct. Banken vurderer, at den amerikanske skattereform vil reducere indtjeningen med omkring 5 mia. dollar i år, skriver Bloomberg.

Generelt er bankerne steget, da skatteomlægningen indebærer lavere selskabsskat, men den nye lovgivning indebærer også ændringer i beskatningen af indtjening i udenlandske datterselskaber og en række andre ændringer, der belaster resultaterne i år. Citigroup har tidligere vurderet, at bankens indtjening vil blive reduceret med op til 20 mia. dollar i år.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen