Berlingske Business

Aktier: Snarere stille end sort fredag i USA

Mens medier og shoppeglade amerikanere svælger i Black Friday-fænomenet, den store shoppedag efter torsdagens Thanksgiving-fejring, giver begivenheden knap så voldsomme udsving på børserne.

 

Wall Street lægger op til en stort set uændret åbning for de store S&P 500- og Dow Jones-indeks, mens Nasdaq-indekset over teknologi- og biotekaktier står til at stige 0,2 pct. ifølge handelen med futures.

Børserne i USA var lukkede torsdag på grund af den kalkunbaserede helligdag, og fredag er kun en halv handelsdag, hvilket ventes at give en lav handelsvolumen, da mange mæglere og handlere holder lang weekend.

Fredagen har ellers budt på stor uro på de kinesiske markeder med fald på 5-6 pct. i de store indeks, men det har indtil videre ikke haft den store effekt på aktiehumøret i hverken Europa eller USA.

I formarkedet har tegn på en stor stigning i e-handelen givet et løft til Amazons aktie, som står til at stige 0,8 pct. til 681 dollar.

Detailkæmpen Target har desuden meldt om en stærk start på fredagen, og det giver et plus på 0,7 pct. til aktien i formarkedet.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen