Berlingske Business

Aktier: Rolig og uens start på fredagen

Der tegner sig som ventet til en stille på børserne i USA. Der er ikke det store regnskaber tilbage i den sæson, og interessen for at tage positioner i markedet op til weekenden vurderes begrænset.

S&P 500-indekset ligger efter fem minutters handel 0,1 højere omkring indeks 2085, Nasdaq er uændret omkring indeks 5033, mens det smalle Dow Jones indeks stiger 0,1 pct. til indeks 17.419. Også torsdag var tendensen uens.


Der er en vis lettelse i markedet over, at der nu er ro på Kina, for denne omgang efter turbulens i ugens første dage.


- Markedet overreagerede de første dage, og vi så en vending i går (torsdag, red.), vurderer Julian Emanuel fra UBS i New York over for Bloomberg News.


Den amerikanske tøjkoncern Nordstrom leverede regnskab for andet kvartal efter børstid torsdag og steg i eftermarkedet med 6,6 pct. Selskabet løftede forventningerne for omsætningen for helåret til 8,5-9,5 pct. fra 7-9 pct. Estimaterne hos analytikerne var 8 pct. ifølge Bloomberg News.

Overskuddet i andet kvartal blev 1,09 dollar mod ventet 90 cent. Omsætningen i kvartalet kom ind på 3,7 mia. dollar mod ventet 3,68 dollar. Nordstrom-aktien er oppe med små 5 pct. i 78,48 dollar.


Stormagasinet JC Penny leverede regnskab inden åbningen fredag. Omsætningen kom stort set ind som ventet på 2,88 mia. dollar. Tabet per aktie blev 45 cent, hvilket var lidt mindre end de ventede 50 cent ifølge Bloombergs estimater. JC Penny opjusterede forventningerne til driftsoverskuddet (EBITDA) til 620 mio. dollar fra 600 mio. dollar tidligere.


Aktien stiger små 8 pct. til 8,70 dollar i den indledende handel.


Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen